LEVERANS
I dagsläget levererar vi endast inom Sveriges gränser. Din vinlåda kommer skickas direkt från producenten hem till dig eller till närmsta möjliga Bussgods ombud (som kan hantera alkohol). Ditt postnummer styr vilka leveransalternativ du har.
Leveransen sker normalt 1-2 veckor efter beställningstillfället. Leveranstiden beror på att vinet skickas direkt från producent. Enligt svenskt regelverk måste vinet ha en slutkund innan det förs in i landet. Vi samarbetar med flera transportbolag för att täcka upp så många postnummer som möjligt. När du fyller i ditt postnummer får du upp de transportalternativ som är möjliga för dig. Bor du i ett postnummerområde som inte har hemleverans via Best så kommer du enbart kunna beställa via Bussgods. Observera att vinet då skickas till det närmsta ombud som Bussgods har. För att se vilket ombud som är närmst kan du titta här (OBS, Gul markering gäller ej då de inte får hantera alkohol)
BEST levererar hem mellan 17-22 på vardagar (och helg i Stockholm) och de får enligt lag inte lämna vinet utanför dörren, det är därför viktigt att någon över 20 är hemma. Vi blir debiterade dubbelt för varje misslyckad utkörning så vi uppskattar i fall ni ändrar om leveransdagen inte passar. Är det något strul kan ni chatta med BEST support eller kontakta oss direkt.
Du kan beställa max 3 lådor åt gången från BEST och 1 från Bussgods. När ditt vin är redo för leverans kommer du att bli kontaktad direkt av transportbolaget via sms. Kom ihåg att du måste legitimera dig vid leveranstillfället eller hos valt ombud. Vi levererar inte till någon under 20 år.
BESTÄLLNING
Det är endast privatpersoner fyllda 20 år som kan beställa vin och få det levererat av oss. Genom att beställa vin godkänner du våra köpvillkor. Du kan läsa fullständiga köpvillkor här. Våra vinlådor säljes alltid i ett bestämt flerpack och kan inte köpas separat.
BETALNING
Betalning sker vid Klarna Bank AB. Du kan välja att betala med kort, faktura eller banköverföring direkt till dem. På grund av Skattemyndighetens regelverk vid distansförsäljning av alkohol måste betalning ske i förskott. Bombwine ApS ansvarar för att betala full alkoholskatt och moms till skattemyndigheten i Sverige.
Klarnas dataskyddspolicy hittar du här
ÅNGERRÄTT OCH SKADOR
Du har alltid rätt att ångra din beställning oavsett anledning inom 14 dagar från att beställningen har levererats. Ångerrätten utövas genom ett skriftligt meddelande till oss på hej@bombwine.se senast 14 dagar efter att beställningen levererats. När ångerrätten utövas skall varorna vara oförbrukade och i bra skick. Du är skyldig att själv återsända varorna till Bombwine ApS och stå för de kostnader som uppkommer. Ifall din vinlåda drabbas av en transportskada bör du snarast anmäla detta till oss. Om du misstänker att vinet är defekt ber vi dig kontakta oss direkt på hej@bombwine.se.
INTEGRITET
Vi samlar in dina personuppgifter i samband med din beställning. Vi lagrar dina beställningsuppgifter i syfte att kunna redovisa korrekt moms och punktskatt till skattemyndigheten i Sverige. Vi delar med oss av de uppgifter våra transportörer och producenter behöver för att kunna genomföra din leverans. De lagrar endast dina uppgifter under en begränsad tid som leveransbevis. Vi delar aldrig med oss av dina uppgifter till utomstående. Alla mailadresser administreras av Mailchimp som följer riktlinjerna för GDPR. Du har rätt att begära ut dina personuppgifter eller begära att vi raderar dem. Vi ber dig i så fall att kontakta oss på hej@bombwine.se. Vi sparar dina personuppgifter på ett säkert sätt. Skulle vi bli utsatt för ett dataintrång meddelar vi dig direkt.